GRANT



Barevné kombinace


Technický popis

Moderní rychlý výkonný padákový kluzák diagonální konstrukce s exaktním ovládáním a přesvědčivou spolehlivostí. Dlouho očekávaný nástupce kluzáků Spirit a Heaven. Stabilní křídlo s plochou polárou, tedy - přítel přeletů, ale i pohodového létání.

Zvláštnosti:
  • snadný a jednoduchý start a přistání
  • ve své třídě mimořádná klouzavost
  • plochá polára, vynikající klouzavost při sešlápnutém speed systému
  • rozsah rychlosti 22-48 km/h
  • přesné ovládání
  • sériově nabízený design
  • lehký chod speed systému
Úspěšnost, oblíbenost a počet prodaných kusů to byly atributy, které paraglidery Heaven a Spirit provázely. Při konstruování nového křídla posunovaly nastavenou laťku hodně vysoko. Vývoj se značně zpozdil, neboť prioritu měly závodní prototypy pro Sebastiena Bourquina na sezónu 1997. Ono zpoždění se však stalo určitou devisou pro nový kluzák. Nově navržené profily a spolupráce se "Sebem" a dalšími vynikajícími piloty přispěly ke vzniku Granta v té podobě, jak ji můžete spatřit dnes. Již od prvního prototypu bylo zřejmé, že "éro" má vynikající výkon a skvělou klouzavost a dokonce může se ctí nahradit závodní model Heaven. Velkou pozornost u nemálo nalétaných hodin jsme věnovali chování kluzáku v ostré termice. Cílem bylo zachování stability a jednoduché točivosti, spojené s výkonem v termice. Kluzák je velmi obratný bez negativní tendence a signalizuje pilotovi možné přetažení velmi vysokou silou v řidičce. Použitý profil tak umožňuje využít minimálních rychlostí, aniž by paraglider měl tendenci k přetažení. Grant je i v turbulenci velmi stabilní (křídlo "nepracuje", laik by řekl "je jak deska") a svým chováním připomíná kluzák kategorie střední třídy. Ale pozor! Jedná se o výkonný kluzák a patří tedy do rukou pouze zkušeným pilotům, kteří již nějakou tu sezónu zkušenost se "standard-padákem" mají. Vrchlík je dnes již klasická eliptická konstrukce o štíhlosti 5,7 s 51 komorami s dvěmi stabilizátory. Každé druhé žebro je tzv.nosné - tzn.se závěsnými poutky a je vyrobené z materiálu Skytex Hard Finish. Mezižebra "drží" diagonální výztuhy v řadách A,B,C. Na konci křídla jsou zavěšeny i některá mezižebra. Konstruktér tak odstranil nevýhody diagonální konstrukce při "kravatě", neboli zavěšení konce křídla mezi šňůry, pomocí výhod konstrukce klasické. Všechny švy jsou vnitřní. Vrchní šňůry 1.1 mm jsou vyvázány do těch hlavních šňůr tlouštěk 1,7 a 2,15mm. Řídící poutka jsou vyvázána téměř po celém rozpětí mimo středové komory.

Bezpečnost
Padákový kluzák Grant je vyráběn ve čtyřech projekčně zvětšovaných velikostech z nichž byly dvě (27 a 29) testovány
u SHV v kategorii Performance a certifikace nejmenší verze bude dokončena v krátké době. Pro závodníky a držitele pilotní licence "C" nabízíme zeštíhlenou verzi GRANT COMPETITION s trimy a závodním vyvázáním. Tyto verze jsou k mání ve velikostech 25,28,30,32.
....... and now just fly

Použité materiály:

Pláště jsou vyráběny z látek Skytex 6.6 Nylon*New Performance, nosné žebra a diagonální výztuhy pouze z materiálu Skytex 6.6 Hard Finish (tvrdá úprava).

Technická data
Zpět Padáky