Spodní pláště jsou bílé u všech designů.
 

      Magus 5 je závodní kluzák s velkým výkonnostním potenciálem. Piloti MAC PARA týmu dosáhli během sezóny 2006 excelentních výsledků: MAC PARA tým vyhrál Světový pohár paraglidingu 2006, Francouz Gregory Blodeau skočil druhý v celkovém pořadí a Tomáš Brauner třetí. Tomáš vybojoval 3. místo na mistrovství Evropy v Morzine. Petra Krausová se umístila druhá v kategorii žen Světového poháru 2006 a vybojovala titul Mistryně Evropy. Slovinec Urban Valič vyhrál švýcarské, maďarské i turecké mistrovství. Aljaž Valič je slovinským šampiónem a držitel světového rekordu 256 km - cílový let s návratem. Magusy 5 dominovaly mistrovství České republiky 2006: 1. Martin Orlík, 2.Karel Vrbenský, 3. Tomáš Brauner, v ženské kategorii 1. Petra Krausová, v týmech 1. MAC PARA tým. Karel Vrbenský zaletěl nový český rekord 285 km.

Magus 5 je závodní kluzák, který by měli létat pouze velmi zkušení piloti, s dostatkem závodních zkušeností, jež dokáží využít ohromný výkonnostní potenciál křídla. V průběhu vývoje zkoušeli piloti MAC PARA týmu celou řadu prototypů a provedli mnoho testovacích letů. Během těchto testů byly také porovnávány systémy vyvázání do 3 a 4 řad. Ve finále byl zvolen výhodnější systém 4 řad s redukcí počtu hlavních nosných šňůr.

Vrchlík Maguse má štíhlost 6.7 a pečlivě zvolené profily dávají křídlu dobrý výkon při všech režimech rychlostí. Speciální systém výztuh tvořící klapku uprostřed rozpětí křídla spolu se systémem vypínajícím odtokovou hranu na konci křídla dávají Magusu 5 přesné a precisní ovládání a skvělý výkon stoupavosti při točení. Nejlepší klouzavosti se dosáhne při částečně či úplně zatažených trimech, při použití speed systému na 25-30% a samozřejmě s povolenými řidičkami. Klouzavost při sešlápnutí speedu na 50% jednoznačně ukáže proč je Magus 5 úspěšný v porovnání s jinými závodními křídly. Maximální rychlosti se dosáhne při povolených trimech a speed systému sešlápnutém na 100%. Maximální rychlost naměřená na horní hranici váhového rozpětí se pohybuje okolo 59-61 km/h. Magus 5 má klouzavost 15 v případě, že letíte přes dostatečně širokou oblast stoupajícího vzduchu.
J  Pro přesnější informace se můžete podívat na výsledkové listiny, nebo se zeptat přímo některého z týmových pilotů.

Design, materiál, barvy.

    Jako všechny nové MAC PARA kluzáky jsou vrchní pláště tvořeny kombinací materiálů s různými zátěry. Také Magus 5 používá velmi osvědčený a v paraglidingovém průmyslu prověřený materiál, který má vynikající trvanlivost, Skytex 40, od Porcher Sport. S ohledem na největší namáhání náběžné hrany je přední část horních plášťů vyrobena z tkaniny Skytex 40 s dvojitým vodoodpudivým zátěrem E77A. Pro méně namáhané části je použit Skytex 40 s povrchovou úpravou E38A. Pro všechny žebra a diagonální žebra jsme použili Skytex 40 s povrchovou úpravou E29A-„tvrdý zátěr“. Výhodou této kombinace je nízká hmotnost vrchlíku a výborná odolnost křídla s hladkým povrchem. Barevné díly designu pláště jsou spojeny speciální technologií tak, aby byl zachován co nejčistší povrch vrchlíku. Magus 5 je vybaven dnes již klasickým závodním uspořádáním šňůr s uchycením každého třetího žebra. Vrchní šňůry jsou vyrobeny z osvědčené série šňůr Edelrid Aramid 8000 s povrchovou úpravou UV rezistence. Hlavní šňůry jsou vyrobeny z materiálu Prestreched Dynema fy.Liros. Tříbodový závěs je vybaven progresivním systémem změny úhlu náběhu a profilu s 20 mm trimem. Rukojeti řidiček jsou vybaveny magnetky a twistery, na které je navázány řídící šňůry.

Nové barevné schéma je propracováno na základě kontrastu materiálu, čímž dává křídlu moderní vzhled. Magus 5 je dostupný ve dvou standardních designech. Nesériovou barevnou kombinaci lze vyrobit na objednávku. Světlejší barvy jsou ve výrobě preferovány vzhledem k dosažení co nejvyšší kvality šití 3/1 komorové konstrukce. Magus5 je vyráběn ve velikostech 22 m2, 25 m2, 26 m2 a 28 m2 viz technická data.


U toho závodního kluzáku MAC PARA používá systém vyztužení, GINem patentovaný jako RFE.


                              

                                            


Technical data

Závodní Magus 5-22 Magus 5-25 Magus 5-26 Magus 5-28
Zoom [%] 94,5 100 102,7 106
Plocha rozložená [m2] 22,37 25,05 26,42 28,15
Plocha projekční [m2] 20,24 22,67 23,91 25,47
Rozpětí rozložené [m] 12,24 12,95 13,30 13,73
Štíhlost rozložená 6,69 6,69 6,69 6,69
Max. hloubka křídla [m] 2,30 2,43 2,50 2,58
Počet komor 75 75 75 75
Váha [kg] 6,3 6,5 6,7 6,9
Min./Max. zatížení [kg]* 85-96 94-107 100-115 112-128
Optimalní zatížení [kg]*      90-95    100-105    108-112    118-124
Min. rychlost [km/h] 23-25 23-25 23-25 23-25
Cestovní rychlost [km/h] 39-42 39-42 39-42 39-42
Maximální rychlost [km/h] (accelerator) 59-61 59-61 59-61 59-61
Klouzavost 9,6 9,6 9,6 9,6
Minimální klesání [m/s] 1,05 1,05 1,05 1,05
  * včetně výbavy a kluzáku


zpět

:::Úvodní stránka:::